Heart of hockey!

Äntligen har de gått på is!
De som känner mig någorlunda väl vet att jag håller på HV.
En kommentar jag ofta får då är; -alla kan ju inte vara perfekta!
Kommentaren kommer ofta från personer som hejar på Frölunda, Färjestad, Linköping och då och då från någon övervintrad djurgårdare. Jag tycker det är konstigt att man inte skall kunna yttra vilket lag man håller på innan man får mothugg! Nu tycker säkert någon att vad det inte just det du gjorde mot djurgårdarna? Näe, jag tycker bara det är tråkigt att allt färre djurgårdare verkar bry sig om hockey eller ens vilja diskutera hockey! De senaste 5 åren har de flesta jag pratat med alltid kommit in på fotboll istället. Det var ju inte det vi diskuterade! Kan det vara så att de inte bryr sig om vilken idrott de tittar på huvudsaken det går bra för laget? För ca 10-15 år sedan var det andra tongångar...
Jag tycker inte man skall dissa någon för den klubb man håller på, de kan väl få försvara sig först!

För ca 1 år sedan fick jag en uppenbarelse! Det handlar inte om något religiöst, eller inte så mycket iallafall fast inget i stil med Hosianna Davidsson eller "vi har ju iallafall Gud på vår sida era jävlar!", nej inget sådant. Det jag fick en uppenbarelse om var varför jag ÄLSKAR hockey.

Ishockey är en show, underhållning eller du kan kalla det vad du vill. Det som gör mig så biten av denna sport är spänningen, farten, stämningen, gemenskapen, och en massa andra aspekter, men det viktigaste är de spelare som gör det där extra som gör det värt att lägga 250 spänn för att gå och se på spektaklet överhuvudtaget!
Detta upplevde jag under en elitseriematch förra säsongen. Jag kommer inte ihåg vilket lag HV mötte och det är oväsentligt också.

De två första perioderna hade varit en enda lång gäspning och jag hade en tanke på att för andra gången i mitt liv lämna en HV-match innan den var färdigspelad. 3.e perioden hade precis börjat och det var denna kedjas första byte i perioden. HV förlorade tekningen i anfallszon och en del suckar hördes från läktarna. En av HV-spelarna åkte i fatt första bästa motsåndare och tryckte upp honom i sargen, efter en stunds gruff grävde han fram pucken med skridskon till en medspelare och tog en snabb åkning upp mot anfallszon där han möts av en försvarare, det bilr en fontalkrock varpå Hv-spelaren snabbt tar sig upp på skridskorna och sticker in mot slottet och tacklar första bästa back, får ett pass och försöker sig på en one-timer men är lite upphakad i skottögonblicket vilket han förstärker något... detta gör motståndarna irriterade och även målvakten som gått ner och blockerat pucken blir irriterad för han får HV-spelaren över sig, det blir slagsmål och domaren tar ut Hv-spelaren och en av motståndarna. Stämningen på läktaren är underbar! Båda lagen ser ut som om de vill döda sina motståndare! Jag sitter och bara gapar, jag är helt mållös. Det blev en makalös period! HV vann med 3-2, men det brydde jag mig inte så mycket om. Det är just detta som gör att jag älskar hockey! Denna spelaren "tände" matchen helt på egen hand, och han visade mer hjärta än alla andra spelarna tillsammans i båda lagen!



Tack för att du visade mig ishockeyns själ!
Tack Andreas Jämtin!

MVH
Fredrik Nilsson

Kommentarer
Postat av: Nelson

Jämtin är inte att leka med. Hoppas han kommer tillbaka till HV när han är färdig med NHL.

2008-08-07 @ 10:57:08
URL: http://nelsoz.blogg.se/
Postat av: MyTube

OJOJOJOJOJOJ. Jag förstår inte detta med att tjata om Jämtin och grabbarna grus som alltid fastnar med snobben i dragkjedjan.

Har jag inte lärt er att saken är

BIF(F)



Hörde igår på jobbet att ända nere från Malmö gillar man stek(are).



Appropå den tidigare kommentaren så ser vi väl Jämtin lagom till julskinkan

2008-08-27 @ 08:14:12
URL: http://www.noaksson.se/Blogg
Postat av: Fidde

Nu är det ju ingen garanti att man förstår sig på hockey bara för att man spelat hockey-bockey och vad julen beträffar så ser jag med största nöje fram emot att se när "bockarna" i Gävle brinner upp!

2008-08-27 @ 10:31:27
URL: http://nelsonz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0