Vad ska man skriva när det regnar?

Laboratoriet fungerar inte som det ska!
Med det menar jag mitt laboratorium, min skalle, min hjärna. Hoppas att du har förstått.

Säga vad man vill men det har sina fina fördelar med skitdåligt väder. Minns för 2 veckor sedan när jag satt där jag sitter nu och stirrade på det fina vädret medans man såg framför sig alla som ligger och softar på stranden med en förhoppningsvis kall men förmodligen ljummen öl, men vad spelar det för roll, öl som öl.

Varje minut känns som en timme när solen är framme eftersom man inte får delta i solandet. Jag hatar verkligen det. Dels för att jag har väldigt lätt för att få färg men främst på grund av att jag helt enkelt älskar att ligga och pressa och kröka lite och chilla med mina vänner. Denna sommaren blev undantaget. Jag blev ingen "pale" neger som jag hade hoppats på.

Självklart har jag skyndat mig ner till stranden efter jobbet men då har jag missat De fina soltimmarna. 11-15. Ahh, den bästa tiden på det soliga dygnet. Men det är inte samma sak som att pressa på stranden en hel dag. Minst 8 timmar, det är fan grejjer det. Det är då man behöver ölen som mest också samt det är då man gillar ölen som mest, helvete va gött det är med öl!

Nu när regnet öser ner går varje minut som en sekund och i ett snabbt ryck ska man hem efter att arbetsdagen är slut. Men vad ska jag hem till? Visst, jag kan dricka en kall öl närsomhelst men inte varsomhelst. Det kan man när solen är framme. Nej jag kommer hem till ett nytt fönster där jag kan titta på samma regn. Men då tittar min allra trognaste vän fram, Ronja, eller B. de la Roy. Helt plötsligt skiner solen, hos mig iallafall. Så njut ni av regnet på Er semester, som jag njuter av min soliga eftermiddag.

Så vad ska man skriva när det regnar? Precis sån här skit jag skrev nyss. Som inte har någon poäng men som kan vara ett bra sätt att få sekunderna gå. För närsomhelst ska jag hem till min soliga eftermiddag, och du, jag hoppas vi ses!



Solen skiner, ölen är öppnad, röken ryker! Det är så det ska vara! Inget annat. Fuck regnet även om tiden går snabbt, jag har inte bråttom. Har du?

MVH
Kay Nelson

Kommentarer
Postat av: Mike

Den där ciggen måste vara god!

2008-08-07 @ 11:45:01
Postat av: Nelson

Ja den var riktigt fin. Smaka som tuggummi på engelska :)

2008-08-07 @ 13:24:11
Postat av: Mike

haha.. ja lätt att den gjorde!

2008-08-07 @ 13:32:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0