Medaljens baksida

Många försvann men ingen är glömd
Tack till HV71. De gjorde allt dom skulle. De vann både serien och slutspelet. Rekord på rekord. Jag svimmade till och med när dom vann och krossade min kompis glasbord, varken han eller jag kunde bry oss, vi hade precis vunnit SM guld! Men jag minns förra guldet. Många försvann.

Hv slutatde på 10:e plats om jag inte minns fel med en förlust mot Linköping på hemmaplan säsongen 04/05. Minns när jag och samma vän var på matchen så snackade vi om att HV måste göra cirka 10 mål eller något för att komma till slutspelet. Vet inte om vi var fulla och bara drömde om en slutspelsplats det spelar ingen roll idag. Det som spelar någon roll är det faktum att många bra spelare har lämnat oss för avancemang i NHL och vi står inför en ny säsong och ett nytt guld att försvara.

Blandade känslor
Men jag har en god känsla och tror HV har gjort ett par bra värvningar. Men jag måste få ut min oro gällande Per Gustafsson. Jag tycker han borde lagt ner efter förra guldet men envisheten verkar vara Per's bästa kompis. Har sett han glida runt ibland på isen när orken inte finns där. Visst han är en HV legend det säger jag inget om, men legender minns man oftast. När jag fick reda på att han fick förlängt kontrakt ringde jag kansliet för att få en förklaring av Fredrik Stillman men kvinnan i växeln sa att han var sjukskriven, hmm, just det. Men nu ska jag inte lipa mer över detta. Vem vet, Per kanske har ett helt förråd till nästa säsong med Gainomax och Powerade som vi inte vet om. Jag hoppas det.

Idag är det mindre än 2 månader till nedsläpp. Sommaren går fort och på något sätt längtar man till kylan i arenan igen.

       


MVH
Kay Nelson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0