Gammal är äldst!

LyckoPers resa inte över...
Ha ha ha, visst är ishockey underbart!? Storfavoriter till SM-guldet säsongen 2008-2009 och uppskrivna i media så kopiöst som bara ett lag från Stockholm eller Göteborg kan bli. Visst ska man inte dra allt för stora växlar efter en match, men det var iallafall ingen match för alla goa gubbar från Götet att skriva hem om, eller! Eller!!! Hv71-Frölunda 6-2... efter 3 mål av veteranbacken Per Gustafsson!

Jag hade mina tvivel om denne 38 åring från Oskarshamn inför denna säsong (och den är ju långt ifrån slut än), men han gjorde lika många mål i premiären idag som under hela förra säsongen!
Annars inledde Göteborgarna matchen bäst med mål av Eller, eller?!
Sedan klev veteranen fram och staal showen helt, Eller! Lol!
Per Gustafsson sätter 1-1 på Honken med en fösrare från halva plan, en backhand lyftning rätt upp i taket och till sist en onetimer på en underbar lyftning... jag vet inte att jag någon gång tidigare sett Pelle G göra 3 mål i en match och att han dessutom kan skjuta backhandskott är något helt nytt för mig, så var det här skall sluta det vete... för som ni alla vet vi har iallafall Gud och sankte Per på vår sida era jävlar!

Mvh
Fredrik Nilsson


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0