Ronnie Peterson

Monza 10 sept 1978.
Jag minns starten på Monzabarnan den 10 sept 1978 som om det var igår. Det känns fortfarande lika overkligt idag 30 år senare att han dog. Jag grät och grät. Jag var helt otröstlig, min idol var borta. Kan jämföras med vad jag kände när Pelle Lindbergh gick bort. Ronnie var en av mina första idoler tillsammans med Kenny Dalglish och Börje Salming. En av mina bästa minnen av Ronnie är när han vann Österrikes Grand prix 1978 på A1-ring fyra veckor innan Italiens Grand prix på Monza. Shit, va grym han va! Han fick de andra medtävlarna att se ut som amatörer! Om jag minns rätt så ville inte stallet att Ronnie skulle vinna, men det brydde sig inte Ronnie om. Minnet av Ronnie Peterson har jag alltid kvar.

Mvh
Fredrik Nilsson


 



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0