Nu drar det igång igen!

På söndag startar formel 1 cirkusen igen.

Med barnslig förtjusning ser jag fram emot premiären i Melbourne på söndag. Trots att jag håller mig uppdaterad via webben är det svårt att hänga med i svängarna när det gäller de nya reglerna- protester, beslut och helomvändningar som med poängsystemet. Dagens tester gör det hela inte mindre intressant. McLarenstallet har stora problem att hitta rätt och till viss del även Ferrari. Det gör årets VM till det mest ovissa på mycket länge... som om fjolårets VM inte var detta. Då avgjordes VM med 2 kurvor från mål i sista tävlingen. En person som gjorde intryck på mig förra säsongen var Sebastian Vettel då han som yngste förare någonsin vann Monzas GP. Om de lyckas få bilen konkurrenskraftig blir han en tuff utmanare till VM-titeln. Andra jag tror på i år är Jenson Button, Kimi Räikkönen och Felipe Massa. På tal om Button...



Mvh
Fredrik Nilsson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0